Locurile de muncă sunt mai puţine, mai greu de obţinut, în vremuri de criză. Nu şi în unele domenii cum ar fi vânzările, serviciile de telefonie mobilă şi cel financiar.
În plină criză, cei care sunt în căutarea unui loc de muncă au de unde şi ce să aleagă. Pe primele locuri se află domeniul vânzărilor de bunuri de larg consum, în special de alimente. În domeniul retail, cei care sunt în căutarea unui loc de muncă îşi pot face uşor loc deoarece numărul hipermarketurilor şi mall-urilor este în creştere. Alt domeniu unde se caută încă angajaţi este cel al serviciilor de telefonie mobilă şi call-center, urmat de cel financiar - în special auditul şi consultanţa. Dacă pentru locurile de muncă din celelalte domenii experienţa este un punct în plus, pentru audit şi consultanţă începătorii sunt favorizaţi la angajare.
Ofertă slabă în imobiliare şi industria auto
Criza a afectat joburile din domeniul imobiliar şi industria de autovehicule, care se aflau la mare căutare în anii trecuţi. Numărul angajărilor va fi mult mai mic în acest an din cauza scăderii numărului de poziţii şi blocării temporare a posturilor atât în sistemul de stat, cât şi în cel privat. Specialiştii în resurse umane susţin că perioadele propice pentru angajare sunt februarie-iunie şi septembrie-noiembrie. În lunile de vară şi în perioda sărbătorilor oferta de locuri de muncă este mult mai redusă.
Angajatorii şi-au păstrat pretenţiile şi vor în continuare să găsească un candidat ideal, chiar dacă numărul celor care se prezintă la interviuri este mult mai mic. Se caută candidaţi cu experienţă, cu studii universitare, postuniversitare şi alte cursuri de formare, care să ştie una, două sau chiar trei limbi de circulaţie internaţională. Din lista de cerinţe nu lipsesc lucrul în echipă, flexibilitatea şi abilităţile de comunicare.
Tinerii, puşi pe reprofilare @