Pe fondul celei mai mari cresteri din Europa in ceea ce priveste conexiunile la Internet, traficul in mediul online romanesc a urmat la randul sau un trend ascendent in anul 2008, in topul preferintelor utilizatorilor aflandu-se forumurile pe diferite teme, retelele de socializare, site-urile cu informatii sportive sau cele de recrutare.
Cele mai accesate zece site-uri din peisajul online autohton au raportat in 2008 o audienta totala de aproximativ 502,2 milioane de vizite, potrivit calculelor realizate de Wall-Street pe baza datelor Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI).
Astfel, Gsp.ro, proiect editat de Gazeta Online, a fost cel mai accesat site in anul 2008, inregistrand, la nivelul intregului an, 95.177.742 vizite, in timp ce site-urile concurente Prosport.ro (Publimedia International) si Sport.ro (Pro TV) au raportat 62.716.536 vizite, respectiv 49.034.565 vizite.
Totodata, romanii s-au aratat interesati si de comunitatile online, Neogen.ro avand cel mai mare numar de vizite-62.809.169. Neogen este cel mai mare portal din Romania si cea de-a doua retea sociala pe plan local.
La randul sau, forum.softpedia.com, editat de SoftNews Net, a fost cel mai vizitat site in anul 2008, subiecte precum IT, telecomunicatii, multimedia, auto, tematici sociale, sanatate sau imobiliare atragand 49.763.702 vizite, la nivelul intregului an.
Trilulilu, platforma romaneasca de partajare de fisiere video, imagini si audio, asemanatoare YouTube, se afla in topul preferintelor internautilor romani, cu un numar total de vizite de 41.496.411, in 2008. Lansat oficial pe 22 ianuarie 2007, Trilulilu.ro este primul site romanesc de sharing. Incepand cu luna mai 2007, actionarul majoritar al site-ului este omul de afaceri de origine franceza Alexis Bonte, care detine 51% din companie.
De asemenea, apetitul utilizatorilor romani de Interne