Fără a fi cel mai nou ori cel mai arătos din segmentul său, modelul japonez are două atuuri pentru o situaţie de criză: numele şi preţul. Sursa: Nissan
Ofertele nemaiîntâlnite care au abundat în decembrie trecut au încercat să dezmorţească cumva piaţa de maşini noi. Dincolo însă de discounturile generoase (sau disperate - alegeţi dumneavoastră), care n-au deocamdată motive prea serioase să dispară, mai există o metodă de atragere a clienţilor, care şi-a dovedit în timp valoarea - păstrarea în ofertă a unui model mai vechi, la un preţ foarte competitiv, desigur.
Cele mai de succes iniţiative de acest gen au aparţinut mărcilor Skoda şi Opel, care au continuat să vândă generaţiile anterioare ale modelelor Octavia, respectiv, Astra. Afişând preţuri cu câteva mii de euro mai mici decât cele aferente noilor modele şi mizând pe bunul renume câştigat în decursul anilor, „bătrânele“ i-au convins pe cei care nu-şi doreau altceva decât un mijloc de transport de nădejde.
Nissan, unul dintre „tăticii“ SUV-urilor, s-a gândit că poate lărgi această nişă cu unul dintre modelele sale de succes - un 4x4, se înţelege. Vechea generaţie X-Trail, care poate fi identificată graţie particulei „Classic“, şi-a păstrat locul în portofoliul constructorului japonez chiar dacă noul Nissan X-Trail şi-a făcut între timp apariţia.
Interesant este că la exterior numai un fan al mărcii poate sesiza imediat diferenţele dintre cele două. În habitaclu e o altă poveste, cu un plus evident pentru noul X-Trail. Ceea ce contează cu adevărat nu se vede nici de afară, nici dinăuntru. E vorba de expertiza 4x4 Nissan, care a rămas neschimbată. X-Trailul este unul dintre SUV-urile compacte cu care chiar poţi s-o iei liniştit pe arătură. Prin simpla acţionare a butonului de pe bord care gestionează regimul transmisiei se poate alege între modurile: tracţiune faţă