Atat elevii, cat si cadrele didactice trebuie sa invete sa lucreze cu computerul si sa navigheze pe Internet, pentru a utiliza un limbaj comun. Aceasta este una dintre prevederile unui proiect de restructurare a curriculum-ului scolar, lansat de Centrul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar Limbajul It, liant intre elevi si dascali
Desi in scolile romanesti se desfasoara deja programe prin care se urmareste si dotarea laboratoarelor de informatica si a elevilor cu calculatoare si, totodata, este vizata dezvoltarea unui limbaj comun intre dascali si elevi, recent, Ministerul Educatiei Cercetarii si Tineretului a anuntat lansarea primului proiect pentru restructurarea curriculumului national, dintre cele cinci initiate de Centrul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar (C.N.C.E.I.P.).
Proiectul "Competente cheie TIC in curriculumul scolar" vizeaza imbunatatirea si restructurarea sistemului de invatamant preuniversitar prin adaptarea curriculum-ului, in asa fel incat sa includa dobandirea, utilizarea si perfectionarea continua a "competentelor TIC" (care vizeaza tehnologia informatiei si comunicarii). "Proiectul competentelor TIC este binevenit. Toti copiii si, de ce nu, toti profesorii ar trebui sa stie sa lucreze pe calculator. De exemplu, pe baza acestui proiect s-ar putea realiza bazine de intrebari functionale in toata tara. Noutatea si importanta acestui obiectiv consta in digitalizarea curriculei, astfel incat fiecare copil si profesor sa poata avea acces la culegeri sau manuale scolare pe internet. Ar putea fi chiar un criteriu de evaluare al performantei", considera Stefan Vlaston, presedintele EduCer.
Cu alte cuvinte, proiectul, nou si nu prea, va permite accesul la formare la distanta a inspectorilor de specialitate si a profesorilor, crearea unei legaturi mai stranse intre ele