Ancheta referitoare la accidentul naval in urma caruia remorcherul fluvial "Andrea", al firmei brailene "Comision Trade", a fost scufundat de convoiul de barje austriac "Linz" bate pasul pe loc. Florin Cirligea, administratorul "Comision Trade", ne-a declarat ca nu are nici o veste de la anchetatori. "A fost si vacanta de sarbatori, poate de acum incolo or sa apara si concluziile", ne-a spus Cirligea, declarindu-se convins ca rezultatul nu poate fi decit unul: "Linz" a fost de vina, deoarece nu a respectat regulile de circulatie. "Se pare ca si Capitania Calarasi este responsabila pentru producerea tragediei, fiindca nu ar fi comunicat corespunzator pozitia navelor. Dar sa vedem, pina cind Procuratura nu definitiveaza ancheta, nu se poate vorbi despre o concluzie oficiala", ne-a mai spus Cirligea.
In functie de rezultatele anchetei, se va stabili cine va acorda despagubirile materiale familiilor celor doi marinari de pe "Andrea" care au decedat in urma impactului cu nava austriaca. Florin Cirligea ne-a declarat ca isi mentine hotarirea de a le asigura sprijin juridic rudelor celor decedati, in cazul in care acestia vor avea dificultati in obtinerea despagubirilor.
Reamintim ca accidentul s-a produs vineri, 14 noiembrie 2008, la ora 10.30, in zona kilometrului fluvial 357, din apropierea localitatii Dervent, judetul Calarasi. In zona respectiva, senalul navigabil este foarte ingust, iar circulatia navelor se desfasoara dupa reguli stricte. Cea mai importanta dintre acestea este acordarea prioritatii de trecere navei care vine din aval, lucru care nu s-a intimplat in cazul slepului brailean "Andrea". Impactul dintre slep si convoiul de barje a fost atit de violent, incit puntea slepului a fost pur si simplu incalecata si strivita. Cei doi marinari aflati la bord - braileanul Viorel Panturu si tulceanul Marian Cetenici - nu au avut nici o sansa de