Reprezentantii Flamingo International, unul dintre primii trei retaileri de electronice si electrocasnice din Romania, au declarat ca luna decembrie, de obicei una dintre cele mai profitabile perioade de vanzari ale anului, s-a incheiat cu vanzari mai mici cu 10% fata de aceeasi perioada din 2007.
Potrivit calculelor ZF in functie de rezultatele anterioare, vanzarile Flamingo in luna decembrie au fost de 31,5 milioane de euro, comparativ cu rezultatul de 35 de milioane de euro obtinut in decembrie 2007.
"Decembrie a fost cu 10% sub rezultatul anterior, in conditiile in care traficul in magazine nu a fost diminuat. Consumatorii s-au concentrat pe achizitia de produse mai ieftine sau in loc de trei produse au achizitionat numai unul", a declarat Jiri Rizek, directorul general al Flamingo.
Inainte de inceperea "lunii cadourilor", reprezentantii Flamigo au anuntat ca urmaresc vanzari de aproximativ 50 de milioane de euro in aceasta perioada. Si Altex, liderul pietei de profil, a anuntat ca vanzarile lunii trecute au fost sub estimarile initiale, dar reprezentantii companiei nu au mentionat valoarea vanzarilor.
Segmentul cel mai afectat de criza financiara si de reducerea consumului a fost cel al produselor albe, potrivit Flamingo, vanzarile de frigidere sau de masini de spalat inregistrand scaderi importante. Vanzarile de articole IT si entertainment, care au ridicat piata electroIT in ultimii trei ani, au fost sustinute si de cererea din luna decembrie, inregistrand o apreciere de volum.
Pentru 2009 directorul Flamingo a specificat ca primele 2 - 3 luni vor fi atipice din punctul de vedere al comportamentului consumatorului, deoarece modul de reactie la impactul crizei financiare difera intre categoriile de clienti, iar din aceasta cauza estimarile sunt dificil de realizat pentru mai mult de cateva saptamani.
Reprezentantii