Takata Petri, al treilea producator de componente auto din Romania in functie de cifra de afaceri, ia in calcul reducerea programului de lucru de la cinci zile la patru zile lucratoare saptamanal, in functie de evolutia industriei auto al carei declin continua atat in Europa, cat si in Statele Unite.
"Am inceput activitatea in 2009 cu intregul efectiv, dar problema cea mai mare este faptul ca nu putem prevedea evolutia comenzilor pentru mai mult de doua saptamani. Daca inainte aveam o viziune de circa trei luni, acum clientii pot schimba comenzile mult mai des", au declarat reprezentantii Takata Petri.
Takata Petri produce in Romania sisteme de siguranta pentru automobile in doua fabrici detinute in Arad si o unitate operata in Sibiu.
Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul de Finante, filiala locala a companiei japoneze se situeaza pe locul trei in randul producatorilor de componente auto din Romania, dupa Continental si Michelin, cu o cifra de afaceri de afaceri de 245 de milioane de euro in 2007.
Reprezentantii Takata nu au dat detalii despre tinta aferenta anului 2009. "Bugetul pentru 2009 nu este finalizat pentru ca nu am incheiat anul financiar precedent. Functionam conform calendarului financiar japonez, care se incheie in luna aprilie", au declarat reprentantii Takata.
Acestia au mentionat insa ca activitatea aferenta lunii decembrie, cand cea mai mare parte a producatorilor de componente auto si-au trimis angajatii in somaj tehnic, a fost cu 50% sub buget.
Takata Petri nu a recurs la somaj tehnic insa a redus saptamana de lucru la 4 zile spre finalul anului, pentru toti angajatii. Compania are circa 4.000 de angajati in fabricile din Arad, unde produce centuri de siguranta si volane, si 1.200 de oameni la unitatea din Sibiu, unde sunt produse airbag-uri. Principalii clienti ai companiei sunt producatori auto vest-