Criză, necriză, bucureştenii au început vizitele lungi şi dese în magazinele oraşului, în căutare de haine la preţ de chilipir. Sursa: Arhiva EVZ
Cum şi-au obişnuit deja clientela, marile firme practică reduceri promoţionale cu mai bine de o lună înaintea reducerilor oficiale, programate, prin lege, pentru perioada 15 ianuarie- 15 aprilie.
Ca să nu rămână cu hainele şi încălţămintea din colecţia de toamnă-iarnă pe stoc şi nici să fluiere a pagubă în aşteptarea clienţilor aproape sărăciţi după Sărbători, managerii au ornat geamurile magazinelor cu afişe ochioase trâmbiţând „tăierile“ de preţ. „Promoţie“, „Reduceri promoţionale“, „-30%“, „Reduceri de până la 70%“, „Al doilea produs la jumătate de preţ“ - toate sunt la vedere în centrele comerciale încă din primele ore ale lui 2009.
„-30% - 50%“, din cap până-n picioare
În Plaza România se putea cumpăra la preţ redus dinainte de Crăciun. Acum, însă, oferta este valabilă la aproape toate magazinele. La TinaR, paltonaşele care în urmă cu două luni costau 269 de lei nu mai costă decât 149 de lei, iar jachetele şi puloverele împletite - tendinţa acestei ierni - au preţuri la jumătate, cuprinse între 30 şi 60 de lei.
Cine vrea „să-şi facă iarna car şi vara sanie“ să vină la Pepper - unde cizmele se dau cu 99 de lei/ perechea, sau la Otter - unde încălţămintea se vinde cu preţuri mai mici cu 50%. Şi pantofii şi genţile de la Musette costă mai puţin, dar şi articolele de la Madame sau de la Debenhams sunt reduse promoţional până se face lichidarea stocului.
Şi în Băneasa Shopping City au intrat preţurile la apă. Aici, la Zara, preţurile au scăzut substanţial, cu peste 50%. Cât vezi cu ochii, haine cu etichete ajustate: paltoanele costă acum 169 de lei, pantalonii - 79, puloverele - 45, iar rochiile de seară, cizmele şi pantofii sunt cu 100 de lei ma