Piata de leasing ar putea inregistra in acest an prima scadere din istorie, in conditiile in care in trecut a crescut rapid, in medie cu 50% de la un an la altul, considera Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, una din primele zece companii de pe piata.
"Estimarile mele arata ca in 2008 piata de leasing a fost de circa 5 miliarde de euro, ceea ce inseamna o crestere de sub 10% fata de 2007, iar anul acesta piata se va reduce la 4,6-4,8 miliarde de euro. Scaderea va fi cauzata de criza financiara, frica de investitii si de lipsa banilor", afirma Diaconescu.
Potrivit datelor Asociatiei Societatilor Financiare (ALB), in perioada 2003-2007 piata a crescut cu ritmuri anuale cuprinse intre 45% si 62%. Anul trecut leasingul a depasit 4,9 miliarde de euro, iar inainte de intensificarea crizei jucatorii din piata se asteptau la o crestere semnificativa si in 2008. In primele trei trimestre ale anului trecut, piata a fost de 4,3 mld. euro.
Afacerile companiilor de leasing, bazate in special pe segmentul auto, incetinesc in contextul prabusirii vanzarilor de masini noi. "In 2009 ma astept ca piata de masini noi sa fie cu 20% mai mica decat anul trecut. Trebuie sa gasim alte domenii de finantare", sustine seful Impuls Leasing.
Impuls Leasing, companie care si-a inceput activitatea in primavara lui 2007 si are ca unic finantator Raiffeisen Landesbank, a acordat anul trecut finantari de 205 mil. euro, usor peste estimarea initiala, de 200 mil. euro.
Compania finanteaza in special autovehicule, iar in noiembrie a resimtit efectul scaderii pietei de masini noi, cand afacerile s-au redus cu 40%.
"Luna decembrie a fost insa foarte buna, datorita campaniei pe care o derulam impreuna cu Fiat. Am atins nivelul de finantari din decembrie 2007, de 19 milioane de euro", spune Diaconescu.
Impuls Leasing si AutoItalia, importatorul Fi