Recent, Guvernul a stabilit o serie de modificări privind funcţionarea Ministerului Economiei, hotărând ca peste 40 de companii să fie trecute în subordinea ministrului Adriean Videanu.
După doi ani în care au fost în vistieria Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), aceste companii sunt readuse ministerului care le cedase. Normativul prevede că Ministerul Economiei va avea în „grijă" peste 40 de companii, printre care se numără Petrom, Electrica, Distrigaz Sud, Automobile Craiova, Societatea Naţională a Sării, IAR Braşov, Romaero, Oltchim, Avioane Craiova sau complexurile energetice Turceni, Rovinari şi Craiova. Potrivit hotărârii Executivului, ministerul de resort va administra acţiunile statului la peste 60 de companii, printre care se regăsesc şi cele 41 de societăţi transferate la finele lui 2006 în portofoliul AVAS. De asemenea, ministerul se va ocupa şi de privatizarea companiilor din industria de apărare şi securitate. În opinia deputatului PNL Mihai Lupu, normativul respectiv a prevăzut şi transferarea de la AVAS la Ministerul Economiei a SC Oil Terminal, întrucât „este şi trebuie să râmână o societate de interes strategic naţional". „Guvernul şi Ministerul Economiei trebuie să deţină controlul asupra societăţii deoarece unitatea este implicată în proiecte naţionale şi internaţionale de anvergură şi, totodată, are rol cu atribuţii fiscale şi vamale", a menţionat fostul director al SC Oil Terminal, actual deputat, Mihai Lupu.
Vizată sau nu pentru privatizare
Hotărârea Executivului prevede că, tot în cadrul Ministerului Economiei, va funcţiona şi Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie. Fostul director al SC Oil Terminal, actualul deputat PNL Mihai Lupu, ne-a precizat că, dacă se va dori privatizarea acestei societăţi, situaţia va fi analizată şi în Comisia pentru politică economică,