Vanzarile Dacia au ajuns la un volum total de de 257.594 de unitati anul trecut pe piata internationala, inregistrand astfel o crestere cu 11,7% fata de rezultatele obtinute in 2007. Totusi, aceasta crestere nu se reflecta si la nivel national, unde, pentru anul 2008, Dacia a raportat o scadere de 17%, fata de volumul inregistrat in anul precedent.De asemenea, Dacia a ratat si tinta de cota de piata ppropusa pentru tara noastra. In conditiile in care grupul avea stabilita o cota de piata d
Vanzarile Dacia au ajuns la un volum total de de 257.594 de unitati anul trecut pe piata internationala, inregistrand astfel o crestere cu 11,7% fata de rezultatele obtinute in 2007. Totusi, aceasta crestere nu se reflecta si la nivel national, unde, pentru anul 2008, Dacia a raportat o scadere de 17%, fata de volumul inregistrat in anul precedent.
De asemenea, Dacia a ratat si tinta de cota de piata ppropusa pentru tara noastra. In conditiile in care grupul avea stabilita o cota de piata de cel puţin 30%, in noiembrie 2008 aceasta era, conform datelor APIA, de doar 26,2%.
Rezultatele sub asteptari sunt cauzate de criza financiara, şi, implicit, de scaderea pietei auto. „Intrarea masiva a masinilor de ocazie a dus la scăderea pieţei”, a declarat Jacques Daniel, director comercial Dacia.
Singurele modele noi care s-au remarcat pe piata locala au fost Sandero si Logan VAN. Sandero, lider pe segmentul masinilor bicorp de oras, detinea o cota de piata de 18%, cu 8.916 automobile vandute doar in Romania, dintr-un total de 38.928, in doar sase luni de la aparitie. Si cele peste 5.000 de unitati vandute, plaseaza Logan VAN pe primul loc pe piata autohtona a vehiculelor utilitare.
Exporturile Dacia au crescut cu 34,6% in 2008, atingand volumul de 172.886 de unitati. Franta, Germania si Ucraina sunt primele tari in topul destinat