Compania italiana low-cost MyAir, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de profil, a pierdut pozitia a doua anul trecut, cand a transportat in jur de 400.000 de pasageri, nivel asemanator cu cel inregistrat in 2007. Astfel, MyAir a fost declasata de Wizz Air care a anuntat pentru anul trecut un trafic in si dinspre Romania de circa 900.000 de pasageri, fata de mai putin de 400.000 cu un an in urma.
"Anul trecut a fost un an greu pentru noi si pentru toata industria aeriana si multe companii au dat faliment. Prima jumatate a anului a fost marcata de pretul foarte mare al petrolului, iar a doua parte a anului de criza financiara", a spus Antonio Iervolino, reprezentantul MyAir in Romania.
Reprezentantii MyAir nu au facut estimari de trafic pentru acest an, insa planurile de dezvoltare pe piata locala nu s-au oprit, compania intentionand sa infiinteze o companie aeriana in Romania in parteneriat cu un alt operator. Companiile aeriene straine care sunt prezente pe piata locala nu au personalitate juridica in Romania.
"Suntem in continuare in negocieri in vederea incheierii acestui parteneriat in care MyAir Italia si operatorul local vor avea participatii egale. Nu am finalizat deocamdata programul de vara pentru ca situatia economica este incerta si asteptam sa vedem ce se va intampla. Daca in continuare Europa nu va primi necesarul de gaz, pretul petrolului ar putea exploda din nou si acest lucru ar afecta si mai mult piata aeriana", a spus Iervolino.
Pentru a face fata crizei, MyAir a incheiat recent si un parteneriat cu SkyEurope, prin care cele doua companii isi vor vinde reciproc biletele, insa vor pastra ambele branduri. SkyEurope este prezenta pe piata locala pe ruta Bucuresti-Viena, din primavara urmand sa introduca si zboruri Bucuresti-Praga. MyAir opereaza zboruri in principal catre orase din Italia si Spania.