Şcolile de Arte şi Meserii sunt apreciate pentru pregătirea practică şi atestarea acestora prin diplome.
Părinţii care vor o educaţie specială pentru odraslele lor au posibilitatea să aleagă între numeroasele proiecte care au loc în şcoli şi grădiniţe şi care oferă o alternativă modernă şi occidentală de acumulare de cunoştinţe, în comparaţie cu învăţământul tradiţional românesc. Încă dinainte de a păşi pragul grădiniţei, micuţii au posibilitatea să facă parte din proiectul „învăţământul timpuriu“. Viitorii „grădinari” sunt adaptaţi din mers pentru viitorul statut de preşcolari, astfel încât trecerea de la mediul familial, la sistemul de învăţământ să fie mult mai uşoară. În acest proiect sunt implicaţi dascăli care fac mai simplă integrarea micuţilor în atmosfera grădiniţelor. Primii paşi, destul de timizi, au fost făcuţi, în acest domeniu, în Reşiţa. „Populaţia şcolară şi în special cea preşcolară a crescut serios în ultimii ani. Părinţii încearcă să-şi pregătească odraselele încă înaintea intrării în sistemul de învăţământ şi servicii în acest sens există în Reşiţa“, a spus Boris Vatzulik, inspector general în cadrul ISJ Caraş-Severin.
Practici occidentale
Învăţământul primar a evoluat, de asemenea, în ultimii doi ani, ca urmare a investiţiilor în laboratoare şi în aparatură modernă pe care elevii o folosesc la ore. Singura problemă cu care încă se confrută dascălii, dar mai ales şcolarii, este programa prea încărcată.
„Există încă loc de îmbunătăţiri în programa şcolară pentru gimnaziu. Materia este încă stufoasă, dar au fost propuse deja modificări ale programei în ideea că trebuie pus accent pe abilităţi practice, nu doar pe cele teoretice. Şi aici intră în subiect investiţiile făcute în laboratoare, care au «înghiţit» milioane de euro“, a mai spus Vatzulik. Ulterior, adolescenţii aleg studiile liceale sau şcolile de arte de meserii (S