Trimestrul al treilea din 2008 a adus cresteri de vanzari in sectorul FMCG (bunuri de larg consum) de peste doua ori mai mari decat rata inflatiei. Datele din T4 ar putea arata insa primele schimbari de trend.
Sectorul FMCG (bunuri de larg consum) a avut o crestere valorica de 25% in trimestrul al treilea al anului trecut fata de aceeasi perioada din 2007, interval in care inflatia pe aceste categorii de produse a fost in jur de 8%, arata un studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB.
Avansul inregistrat in perioada analizata (iulie-octombrie) este similar celui din intervalul martie-iunie, cat si ratei de crestere din S1, datele fiind raportate la aceleasi intervale de timp din 2007.
Studiul MEMRB a vizat doar sectorul comertului, canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) fiind astfel exclus.
In trimestrul al treilea, cele mai mari cresteri au venit, ca si in primele doua trimestre din an, din categoriile alimente si bauturi, fiecare din acestea inregistrand un avans de 27%, comparativ cu perioada similara din 2007. Segmentul nealimentar - cele mai mari categorii fiind detergentii si cosmeticele - a crescut cu 16% in intervalul mentionat, in timp ce vanzarile de tigari au avut un avans de 24%.
Studiul MEMRB pe T4, care va fi publicat in februarie, ar putea arata insa schimbari de trend pe piata FMCG locala.
"Exista posibilitatea ca rata de crestere a pietei de bunuri de larg consum in ultimul trimestru al anului sa fie mai mica decat cea inregistrata in T4 din 2007. Segmentele mari de piata, precum carnea procesata, se apropie de perioada de maturizare", a declarat Marius Caluian, managerul general al companiei MEMRB.
Piata bunurilor de larg consum din Romania ar putea fi estimata la 23-25 de miliarde de euro in 2008, potrivit unor informatii anterioare oferite de Marius Caluian.
Unul dintre factorii ca