Ford Romania, Automobile Dacia, si principalii producatori de componente auto instalati pe plan local, care au realizat cumulat afaceri de 10,7 miliarde de euro in 2008, nu sunt inca ingrijorati de oprirea importului de gaz natural, estimand ca situatia va fi remediata, dar pe termen lung pot aparea probleme daca importurile nu vor reveni.
"Uzina Dacia de la Mioveni nu mai este o mare consumatoare de gaze in prezent, asa cum eram in anii '90. Activitatea de productie nu ar trebui sa fie influentata de stoparea importurilor de gaze din Rusia, decat daca vor fi reduceri drastice ale nivelului din Romania", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, care a subliniat ca fara gaze nu se poate vorbi de o activitate in industria auto.
Productia uzinei Dacia la inceputul acestui an va fi de 1.085 de autovehicule pe zi, fata de 1.360 de masini pe zi in anul 2008.
Datorita restrictiilor consumului de gaze din Ungaria, uzina Suzuki, care are o capacitate de productie de peste 280.000 de autovehicule anual, si-a oprit marti, 6 ianuarie, productia, aceasta urmand a fi reluata la inceputul saptamanii viitoare.
Oficiali din cadrul Ford Romania au declarat ca uzina nu este un mare consumator de gaze naturale, situatia actuala neafectand productia de cutii de viteze si motoare pentru General Motors, de circa 250-300.000 de unitati anual.
"Productia uzinei a inceput cum era programata, la inceputul acestei saptamani. Doar in cazul opririi complete a livrarilor de gaze activitatea ar fi stopata", a subliniat oficialul Ford Romania.
Productia de automobile va fi demarata la Craiova in vara acestui an, primul model asamblat fiind utilitara Ford Transit Connect.
Producatorii de componente, in functie de segmentul in care activeaza, sunt insa mult mai afectati de o posibila oprire a alimentarii cu gaz natural. Producatorul de rul