Toyota Romania, reprezentantul pe piata locala al grupului nipon, estimeaza pentru 2009 o scadere a vanzarilor de 15% comparativ cu anul precedent datorita situatiei din industria auto.
"Cu siguranta anul acesta ne vom confrunta cu o scadere a vanzarilor. In acest moment preconizam ca scaderea se va situa in jurul a 15%", a declarat pentru ZF Veronica Mircea, marketing director in cadrul Toyota Romania. In primele 11 luni ale anului trecut vanzarile Toyota pe piata locala au fost de 9.394 de autovehicule, in scadere cu 1% comparativ cu perioada similara din 2007, potrivit statisticilor APIA.
In acelasi interval Lexus, marca premium a constructorului nipon, a inregistrat un avans al vanzarilor de aproape 20%, la 171 de unitati, obiectivul acesteia fiind de aproximativ 180 de masini.
Rezultatele pe 2008 vor fi comunicate de catre companie in cursul saptamanii viitoare, acestea fiind cel mai probabil de aproximativ 10.000 de unitati, in scadere cu 1-3% fata de 2007.
Potrivit primelor date din piata, in luna decembrie vanzarile de autoturisme au inregistrat scaderi de peste 50%, in timp ce in intreg anul 2008, vanzarile s-au redus cu 15%, la aproximativ 270.000 de autoturisme.
Potrivit oficialilor companiei, cele mai vandute modele au fost Aygo, modelul de clasa mini si Avensis. Reteaua de distributie a Toyota, care numara in prezent 24 de dealershipuri, se va extinde in acest an cu un complex integrat de tip '3S', care va lua locul unui showroom inchis anul trecut.
"Singura modificare in reteaua de distributie a Toyota in 2008 a fost inchiderea unui dealer din Bucuresti (care apartine de Inchcape Motors, compania britanica ce detine si Toyota Romania - n. red.). In locul acestuia vom deschide un nou sediu in Militari sub forma unui complex '3S'", a spus Veronica Mircea, care a subliniat ca mai multe dealershipuri vor fi inlocuite de ce