Multe s-au schimbat de cand Bob Iger a preluat conducerea Walt Disney, in 2005. Una dintre schimbarile de strategie, subtile, dar puternice, a fost sa se concentreze foarte mult pe sistemul de "francizare" a companiei.
Dupa cum defineste Iger acest concept, "francizarea este acea afacere care aduce bani din mai multe afaceri mici si pe mai multe teritorii intr-o perioada lunga de timp". A doua schimbare nu a mai fost deloc subtila. Cu doar cateva zile inainte ca Iger sa intre in functie, Disney a achizitionat Pixar Films, aducandu-l astfel pe Steve Jobs de la Apple in boardul director. Aceasta miscare a ajutat foarte mult la lansarea catorva "hit"-uri, cum ar fi "Beverly Hills Chihuahua" si "Bolt".
Canalul de televiziune Disney care a facut parte din strategia de promovare a lui Iger a terminat anul 2008 ca al doilea cel mai urmarit post in prime-time. Pentru al treilea an consecutiv, acesta a fost primul sau al doilea cel mai urmarit post de catre copii si adolescenti. Intre timp, Disney a castigat notorietate si datorita lansarii filmului "Wall-E", productie a Pixar, asta dupa ce, in octombie anul trecut, a lansat "Tinkerbell", prima parte dintr-o serie de cinci filme dupa reteta "Princesses".
Un alt segment caruia Iger i-a acordat o atentie deosebita a fost postul sportiv ESPN - detinut de Disney in proportie de 80% - care, conform estimarilor facute de Doug Mitchelson de la Deutsche Bank, a generat anul trecut aproape o treime din venitul companiei, 8,4 miliarde de dolari.
Dar ceea ce a contat cel mai mult din tot ceea ce a facut Iger pentru Disney a fost sa-i reconsolideze brandul. Cu o decada in urma, Mickey Mouse si Winnie the Pooh erau cei care simbolizau Disney si daca atunci se putea cumpara un tricou cu inscriptia Mickey Mouse de la supermarketurile Wal Mart cu doar 1 dolar, astazi exista tricourile Mickey Mouse marca Dolce & Gabba