Reducerile de preţuri propuse de comercianţi încep de la 10% şi ajung până la 80%. Deşi ofertele sunt tentante, vânzările nu sunt pe măsura aşteptărilor, susţin şefii de magazine.
Aproape toate magazinele profită de începutul de an pentru a demara promoţii. Reducerile, cuprinse între 10% şi 80% se aplică, în funcţie de magazin, la unele produse sau la toate articolele existente pe stoc. Multe dintre unităţi aleg să renunţe la solduri şi să se axeze doar pe promoţii, şi asta din cauza procedurilor diferite care trebuie îndeplinite în cele două cazuri.
Început de an cu promoţii
Dintre promoţiile aflate în derulare, magazinele Benvenuti, Caliope şi Orsay din Iulius Mall operează reduceri de până la 50%, la Kenvelo unele produse costă cu 70% mai puţin decât anul trecut, iar la Jolidon scad preţurile cu 20%, 40%, respectiv 60%, în funcţie de produs. La Meli Melo toate bijuteriile fantezie sunt la jumătate de preţ, iar fularele, şepcile şi mănuşile costă cu până la 80% mai puţin. „Deşi sunt reduceri mari, nu merg chiar aşa de bine vânzările. Poate nu s-au întors încă studenţii din vacanţă”, susţine Oriana Dina, manager la Meli Melo. Şi la Polus Center magazinele practică reduceri de preţuri de până la 80%.
Procedură complicată
„Noi avem reducere sub formă de promoţie la toate punctele de vânzare care aparţin de magazin. Nu am avut niciodată soldări, pentru că acestea implică o procedură mult mai complicată”, precizează Monica Onac, economist la centrul comercial „Central”. Potrivit acesteia, promoţiile se aplică la toate produsele şi sunt de 10%, 20% sau 40% din preţul afişat.
Potrivit legii, vânzarea de soldare se poate realiza doar în intervale de timp stabilite şi la produse de sezon. În plus, pentru soldări proprietarii magazinelor sunt obligaţi să notifice primăria, iar perioadele aprobate sunt 15 ianuarie-15 aprilie pentru