Altadata o importanta poarta de intrare si iesire a marfurilor din Romania, portul Braila aproape si-a incetat activitatea in acest inceput de an. Pina ieri, nici o nava maritima nu a venit sa aduca sau sa ia marfa. Abia astazi sau miine ar putea ajunge aici un vapor, pentru a prelua o comanda de floarea-soarelui. Din punctul de vedere al Capitaniei Braila, situatia nu este inedita, deoarece in ultimii ani primele nave si-au facut aparitia in port abia in jurul datei de 10 ianuarie. In ianuarie 2008, de exemplu, prima nava maritima a fost trecuta in registrele Capitaniei abia pe data de 11, iar pe tot parcursul lunii au trecut pe aici opt nave. Cele mai multe dintre acestea au incarcat fier vechi pentru export. In prezent, nici fier vechi nu prea se mai gaseste in danele portului brailean.
Situatia de acum contrasteaza foarte mult cu ce se intimpla in port la inceputul anului 1989, de exemplu. In ultimul an de comunism, industria din Romania functiona destul de bine, din moment ce in portul Braila era un adevarat furnicar. Barele de tabla si laminate, lingourile de aluminiu si zinc, cheresteaua, hirtia si multe alte marfuri abia mai incapeau pe dane. Echipele de docheri care sa incarce si sa descarce vapoarele erau aduse din diverse zone ale tarii si lucrau in trei schimburi, dupa cum isi aminteste Nicu Burcus, din cadrul Capitaniei Braila, care inainte de '90 era capitan de port gradul II. Din registrele Capitaniei reiese ca in data de 11 ianuarie 1989, in portul Braila au acostat trei nave maritime: "Kaptan Kemal", "Ebubekir" - sub pavilion turcesc si "Vaskhod" - sub pavilion URSS. Acestea au plecat incarcate cu cereale, hirtie, aluminiu, laminate si profile.
Altadata o importanta poarta de intrare si iesire a marfurilor din Romania, portul Braila aproape si-a incetat activitatea in acest inceput de an. Pina ieri, nici o nava maritima nu a venit sa