Criza economico-financiara a lovit si Formula 1, cea mai selecta si mai elitista competitie automobilistica din istorie.Culmea ironiei, dar si a ghinionului, a facut ca actuala criza internationala sa se fi suprapus peste o criza mai veche prin care Formula 1 deja trecea, numarul echipelor reducandu-se pana la un nivel care incepea sa fie ingrijorator.Astfel, daca in urma cu 15 ani, de exemplu, se strangeau la start 28-30 de monoposturi, in ultima vreme abia daca se mai gaseau 20-22 de monopostu
Criza economico-financiara a lovit si Formula 1, cea mai selecta si mai elitista competitie automobilistica din istorie.
Culmea ironiei, dar si a ghinionului, a facut ca actuala criza internationala sa se fi suprapus peste o criza mai veche prin care Formula 1 deja trecea, numarul echipelor reducandu-se pana la un nivel care incepea sa fie ingrijorator.
Astfel, daca in urma cu 15 ani, de exemplu, se strangeau la start 28-30 de monoposturi, in ultima vreme abia daca se mai gaseau 20-22 de monoposturi.
Mai mult decat atat, un nume important din Marele Circ , respectiv Honda, a anuntat in urma cu mai bine de o luna ca se retrage din Formula 1.
La data de 5 decembrie 2008, CEO-ul companiei, Takeo Fukui, a facut public anuntul potrivit caruia Honda se va retrage din Formula 1 "din cauza efectelor severe ale crizei financiare".
"Aceasta decizie dificila a fost determinata de deteriorarea accelerata a mediului operational, respectiv de conditiile din industria auto globala. Honda trebuie sa-si protejeze activitatea de baza si sa-si asigure supravietuirea pe termen lung, pe fondul accentuarii incertudinilor economice in intreaga lume", declara la acea data boss-ul Honda.
De asemenea, un alt construct japonez de top, care arre si echipa de Formula 1, respectiv Toyota, a anuntat ca isi va reduce simti