Românii nu-l mai apreciază pe Moş Ion Roată, ci pe Mircea Badea. Nu vor să fie ca Elisabeta Rizea, ci ca Mihaela Rădulescu. Sursa: Arhiva EVZ
1 /.
Tinerii de azi sunt victime ale timpurilor pe care le trăiesc. Înconjuraţi de personalităţi de carton, îşi aleg un model în funcţie de ce găsesc mai des pe internet. Cu ochii pe sticlă, îşi iau ca repere personajele cu cele mai multe apariţii televizate.
Promovarea antimodelelor nu se întâmplă numai în România, spun sociologii, fenomenul căpătând amploare în toată lumea. Din păcate, la noi, problema a fost agravată de moştenirea anilor de comunism. Ce-i de făcut? Aşteptăm generaţii mai „şlefuite“!
„Nici măcar la cinema nu mai vezi lucruri frumoase“
Elisabeta Rizea (21.900) vs Magda Ciumac (124.000).
Amza Pellea (70.500) vs Luis Lazarus (671.000).
Martha Bibescu (38.700) vs Sexy-Brăileanca (202.000).
Moş Ion Roată (28.700) vs Dan Diaconescu (462.000).
Maia Morgenstern (176.000) vs Oana Zăvoranu (422.000). Cifrele nu reprezintă averile în euro ale celor menţionaţi, ci rezultatul obţinut după căutarea numelor lor pe Google. Diferenţele mari dintre personaje sunt rezultate ale campaniilor de „promovare“.
În urmă cu zeci de ani, ne alegeam modele din cărţi. De ceva vreme, exemplele sunt culese din recolta de prostgust a televiziunii şi a internetului. „E dificil să vorbeşti despre modele viabile câtă vreme societatea nu doreşte nişte valori ca modele. Înainte, modelele erau în manualele de citire, în viaţa politică... un Ionel Brătianu, un Averescu, mari scriitori. Acum, dacă te uiţi la cei din viaţa politică, e greu...“, spune, cu tristeţe, bătrânul istoric Neagu Djuvara.
„Stratul burghez boieresc fiind foarte subţire, valorile au cam dispărut. Ceea ce se mediatizează excesiv nu sunt model