Audi, divizia de lux a constructorului german Volkswagen, a vândut în 2008 peste un milion de maşini, se arată într-un comunicat oficial al companiei. Nemţii au declarat că vânzările au crescut cu peste 4 procente comparativ cu 2007, ceea ce înseamnă al treisprezecelea an consecutiv de bilanţ pozitiv. În plus, cele peste un milion de maşini intrate în circulaţie reprezintă ţinta pe care şi-a propus-o compania încă de la începutul lui 2008. Succesul mărcii poate fi pus în mare parte pe relansarea modelului de clasă medie A4 dar şi a debutului lui Q5- modelul din clasa medie a vehiculelor de teren. Q5 era anunţat un model de succes înainte de a intra în producţia de serie, iar după prezentarea oficială a crescut vânzările constructorului cu peste 17,4 procente în ultima lună din 2008.
Spre deosebire de competitorii germani BMW şi Mercedes-Benz, Audi nu a fost afectat de prăbuşirea activelor ca urmare a scăderii accentuate a valorii de recumpărare a autovehiculelor ieşite din leasing. În primele nouă luni din 2008, profitul operaţional al mărcii de lux a urcat cu 13,6%, iar în luna decembrie a înregistrat un avans total al vânzărilor de peste 23 de procente. Săptămâna trecută, Porsche a devenit acţionarul majoritar al Volkswagen, prin majorarea participaţiei directe la 50,76%, preluând astfel controlul asupra constructorului auto german. (E.H.)
Audi, divizia de lux a constructorului german Volkswagen, a vândut în 2008 peste un milion de maşini, se arată într-un comunicat oficial al companiei. Nemţii au declarat că vânzările au crescut cu peste 4 procente comparativ cu 2007, ceea ce înseamnă al treisprezecelea an consecutiv de bilanţ pozitiv. În plus, cele peste un milion de maşini intrate în circulaţie reprezintă ţinta pe care şi-a propus-o compania încă de la începutul lui 2008. Succesul mărcii poate fi pus în mare parte pe relansarea modelului de clasă