Ministrul Radu Berceanu nu mai vrea drum expres Craiova - Piteşti, ci o autostradă mai scumpă cu 157 de milioane de euro, deşi recunoaşte că nu are finanţare. Altă idee este Autostrada Sudului, dar, în această situaţie, ministerul ar renunţa la actualul proiect, pentru care a plătit 12 milioane de euro. În ceea ce priveşte infrastructura rutieră pentru Ford, Berceanu are soluţia: „Le-am recomandat transportul pe Dunăre“.
Statul român trebuie să cheltuiască mai mult cu aproximativ 157 de milioane de euro dacă transformă proiectul drumului expres Craiova - Piteşti într-o autostradă, a informat ieri Ştefan Cios, reprezentantul Search Corporation - firma care a făcut studiile actualului traseu. Ministerul Transporturilor a plătit companiei Search Corporation 12 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate (SF) al drumului şi a pregătit documentaţia pentru etapele următoare, însă noul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat la sfârşitul lui 2008 că expresul se va transforma în autostradă. Ce costuri suplimentare implică acest lucru? Cel puţin 157 de milioane de euro, susţine Ştefan Cios, dar numai dacă actualul traseu va fi menţinut: „Dacă autostrada se va face pe actualul traseu, investiţia va costa mai mult cu aproximativ 150 de milioane de euro - la o primă evaluare. Noi am avut în vedere că expresul va fi cândva transformat în autostradă. Studiile suplimentare pentru transformarea drumului expres în autostradă vor necesita cheltuieli în plus de şase-şapte milioane de euro, pentru că nu pornim de la zero şi vom putea folosi o parte dintre cele deja efectuate“.
Tehnic vorbind, autostrada are tot două sensuri de mers şi patru benzi, dar are cheltuieli mai mari în ceea ce priveşte dotările. Diferenţa esenţială constă în zona de protecţie dintre cele două sensuri de mers şi în cele două benzi de urgenţă pentru staţionare.
Bercea