Ultima luna din 2008 a adus retailer-ului online PCfun mai multe comenzi fata de 2007 si o dublare in afaceri, de pana la 15 milioane euro, conform asteptarilor companiei.
Dupa cum explica Madalin Durca (foto), director de marketing PCfun si Electrofun, in luna decembrie a lui 2008 s-au inregistrat cresteri duble fata de aceeasi perioada a anului precedent, vanzarile atingand 3 milioane euro.
Care a fost motorul de crestere al vanzarilor? “Un mix foarte echilibrat de produse, promotii, stocuri si un pachet de servicii atractiv care a condus, in primul rand, la cresterea reputatiei magazinelor Pcfun si Electrofun”, considera Durca.
Un alt factor datorita caruia produsele celor doua magazine au fost vandute mai bine este acela ca preturile au scazut, insa nu foarte consistent.
Directorul de marketing al companiei se asteapta ca in 2009 preturile produselor din comertul online sa cunoasca o scadere mult mai semnificativa.
Asteptarile companiei legate de piata in ansamblu au fost ceva mai ridicate in ceea ce priveste luna decembrie, insa Pcfun si-a trasat un plan de vanzari realist si a reusit sa tina ritmul propriu impus, nu neaparat cel dictat de piata.
Cele mai solicitate produse in luna decembrie a lui 2008 au fost notebook-urile, ponderea in vanzari fiind in mare parte centrata pe notebook-uri cu functionalitati de nivel “entry”.
In momentul de fata, exista o tendinta globala din ce in ce mai mare catre portabilitate, iar aceasta explica de ce notebook-urile sunt cele mai cerute produse pe online. Bineinteles, exista categorii care performeaza foarte bine, insa, crede reprezentantul PCfun, cererea pentru aceste produse (notebook) se va mentine si in 2009 la un nivel ridicat.
“Categoria notebook-urilor, monitoarelor si a aparatelor GPS a fost in topul preferintelor consumatorilor in decembrie”, a spus Madalin Durca. @N_