Afacerea ridicării maşinilor se extinde în toate sectoarele, deşi locuri de parcare tot nu sunt. Lipsa locurilor de parcare şi ridicările abuzive i-au determinat pe câţiva şoferi nemulţumiţi să protesteze pe trecerea de pietoni.
Ridicarea maşinilor parcate neregulamentar devine anul acesta o soluţie îmbrăţişată de toţi primarii de sector, în ciuda reticenţelor pe care unii dintre ei le mai păstrau anul trecut.
După doi ani de succese în acest sens, înregistrate în sectorul 3, au trecut la aceleaşi fapte nepopulare primarii sectoarelor 2, 4 şi 6. În lunile care vin, se pregătesc să elibereze domeniul public de maşini şi edilii de la 1 şi 5. Toţi pierd din vedere însă condiţia esenţială pentru reuşita demersului: crearea parcărilor.
Dacă Liviu Negoiţă, primarul de la 3, a făcut în ultimii ani peste 100.000 de locuri de parcare, ceilalţi gospodari n-au excelat la capitolul ăsta.
Cu chiu, cu vai, toate celelalte cinci sectoare abia adună o cifră egală de locuri de parcare cu cea existentă în sectorul 3, în timp ce numărul automobilelor creşte văzând cu ochii, ultima numărătoare fiind pe la 1,3 milioane. Pe primarii sectoarelor 2, 3, 4 şi 6 i-a ajutat destul şi Primăria Capitalei, care a creat aproape 50.000 de locuri de parcare în spic, pe marile bulevarde reabilitate în mandatul Videanu.
Hărţuirea şoferilor
Pe bună dreptate de multe ori, şoferii se simt hărţuiţi de ridicarea maşinilor. Însă şi ei se împart în două categorii. Cei care parchează şi la zece blocuri distanţă de locul unde au treabă, numai ca să nu încalce legea. Şi cei care consideră că nu moare nimeni dacă lasă maşina cu avariile puse în uşa magazinului unde vor să intre.
Aparent, nimeni nu face diferenţa între cele două categorii de şoferi, mai ales că firmele desemnate de primării să presteze serviciul de „hingherea