Stînd eu în primele zile ale anului acasă şi zapînd pe ici, pe colo, pe posturile esenţiale, n-am ştiut ce să pun pe primul loc în topul plictiselii: ştirile despre românii care "au luat cu asalt hypermarket-urile", imaginile cu blocajul de pe DN1 sau interminabilele "dezbateri" de la Realitatea TV despre ce şi cum face Guvernul.
Ştirile despre cumpărături sînt sezoniere - de Crăciun şi de Paşti, într-un elan plin de imaginaţie şi de originalitate, reporterii TV ne informează că oamenii îşi cumpără ce le trebuie pentru sărbători. E un fel de "triumf al consumismului": o activitate obişnuită, banală, necesară vieţii cotidiene (adică făcutul cumpărăturilor) se transformă în subiect de ştire, ajunge să deschidă telejurnalul, devine un eveniment marcant pentru comunitate.
DN1 devine personaj principal la nivel naţional cam în fiecare wee-kend: ni se arată, de pe pămînt şi din elicopter, lungi şiruri de maşini care mai mult stau decît merg, vreun poliţist ne recomandă "rute ocolitoare", iar reporterii promit că "vor reveni" şi că "ne vor ţine la curent". De data aceasta, Realitatea TV a completat meniul cu un mic talk-show ad-hoc, insistînd enorm asupra unui nene cu o maşină roşie care a depăşit coloana şi a pus în pericol siguranţa circulaţiei. Şi dă-i cu moralizarea, şi cu poliţia care "e depăşită", şi cu un fel de analiză dezlînată a cauzelor şi efectelor... Lungi vorbe fără rost în jurul unei teme care nu prea are cum să genereze mari schimburi de idei ori "viziuni": pur şi simplu, infrastructura rutieră din România e depăşită. Trebuie să construim drumuri, nu să vorbim la televizor despre ele.
Despre cum va fi şi ce va face noul guvern ni se vorbeşte mai rar la televizor - o dată la patru ani. În aşteptarea Marilor Decizii ale noului Guvern, pe la televizor s-au perindat analişti şi politicieni de tot soiul, care au speculat abundent pe tema "c