Vanzarile celui mai mare constructor auto din Franta, PSA/Peugeot-Citroen au scazut cu 8,7% in 2008, pe fondul crizei creditelor si a inrautatirii mediului economic, factori ce au dus la "ingenuncherea" pietei auto la nivel global.Grupul francez a reusit sa comercializeze numai 2,952 milioane de vehicule in cursul anului trecut, comparativ cu 3,234 milioane de unitati vandute in 2007. Totusi, PSA/Peugeot-Citroen si-a mentinut cota de 5% din piata, in conditiile unui "climat economic foarte dific
Vanzarile celui mai mare constructor auto din Franta, PSA/Peugeot-Citroen au scazut cu 8,7% in 2008, pe fondul crizei creditelor si a inrautatirii mediului economic, factori ce au dus la "ingenuncherea" pietei auto la nivel global.
Grupul francez a reusit sa comercializeze numai 2,952 milioane de vehicule in cursul anului trecut, comparativ cu 3,234 milioane de unitati vandute in 2007. Totusi, PSA/Peugeot-Citroen si-a mentinut cota de 5% din piata, in conditiile unui "climat economic foarte dificil".
Vanzarile brandului Peugeot au scazut cu 9,7%, in timp ce rezultatele Citroen au fost mai slabe cu 7,5%, potrivit unui comunicat de presa.
In ceea ce priveste vanzarile grupului pe pietele din vestul Europei, acestea au scazut cu 10,5% (la 2,079 milioane de unitati). Cu toate acestea, PSA/Peugeot-Citroen a reusit sa atinga o cota de 13,8% in piata acestei regiuni, nivel similar cu cel din 2007.
De asemenea, vanzarile grupului au scazut si in China, piata ce pana nu demult reprezenta o speranta a constructorilor occidentali. Astfel, PSA/Peugeot-Citroen a comercializat pe piata chineza cu 14,2%, la 179.000 unitati.
Pe de alta parte, Rusia a reprezentat pentru grupul francez singura piata unde a inregistrat crestere anul trecut. Vanzarile PSA/Peugeot-Citroen au crescut aici cu 59,3%, ajungand la 59.000 de vehic