Guvernul german a decis sa plateasca 2.500 de euro soferilor care decid sa renunte la actuala masina, cu o vechime de cel putin noua ani, in favoarea unui autovehicul nou ce respecta ultimele norme de mediu.De asemenea, guvernul de la Berlin a decis sa renunte la taxa auto icalculata in functie de capacitatea cilindrica a masinilor, norma ce va fi inlocuita cat mai curand posibil cu o taxa bazata pe emisiile de CO2. Aceasta va intra in vigoare cel mai curand posibil incepand cu 1 iulie 2009.Mai
Guvernul german a decis sa plateasca 2.500 de euro soferilor care decid sa renunte la actuala masina, cu o vechime de cel putin noua ani, in favoarea unui autovehicul nou ce respecta ultimele norme de mediu.
De asemenea, guvernul de la Berlin a decis sa renunte la taxa auto icalculata in functie de capacitatea cilindrica a masinilor, norma ce va fi inlocuita cat mai curand posibil cu o taxa bazata pe emisiile de CO2. Aceasta va intra in vigoare cel mai curand posibil incepand cu 1 iulie 2009.
Mai mult, Germanania a decis acordarea unui ajutor in valoare de 1,5 miliarde de euro industriei auto.
Ajutorul face parte dintr-un plan guvernamental de stimulare a investitiilor, ajutor pentru companii si scutiri de taxe. Planul se ridica la suma de 50 de miliarde de euro si a fost intocmit luni seara de conservatorii si social-democratii care impart puterea.
Politicienii s-au pus de acord cu privire la o serie de pasi ce combina noi investitii in infrastructura cu reducerile de taxe si unele garantii oferite companiilor germane aflate in dificultate din cauza crizei economice.
Aspectele centrale ale acestui pachet de stimulare sunt infrastructura si educatia (18 milioane de euro alocate), sectoare care guvernul de la BErlin spera sa salveze cat mai multe persoane de la somaj.
Pe langa aceste investirii,