Netbook-urile au fost in centrul atentiei tuturor la Consumer Electronics Show din Las Vegas, cel mai mare targ din lume dedicat produselor electronice, aceasta tendinta marcand expansiunea acestei categorii de PC-uri, care tind sa rescrie regulile pentru greu incercata industrie a computerelor.
Fiecare producator major de PC-uri a promovat un nou netbook in cadrul CES, insa, pe de alta parte, nu exista doi jucatori in aceasta industrie care sa aiba aceeasi opinie despre modalitatea prin care ar trebui definit acest nou segment de notebook-uri mici, ultra-portabile.
Unele netbook-uri sunt de fapt PC-uri a caror dimensiune a fost redusa si care au fost optimizate pentru utilizarea internetului, costand aproximativ 300-400 $ (224-299 de euro). Alte modele sunt insa mult mai pretentioase, precum netbook-ul cu un ecran de 8 inchi al Sony, care are toate optiunile unui notebook mare, la un pret de 900 $ (673 de euro).
Datorita faptului ca abia anul trecut au fost lansate, netbook-urile nu au un loc bine definit in lumea PC-urilor. Daca netbook-urile sunt, asa cum multe companii spera, un produs care sa fie cumparat pe langa un laptop traditional sau un desktop, atunci se poate spune ca producatorii de PC-uri au descoperit un nou mod de a-si creste vanzarile.
Daca, totusi, netbook-urile se vor dovedi a fi un inlocuitor pentru laptop-uri, atunci acestea ar afecta vanzarile de pe piata notebook-urilor traditionale intr-un mod substantial si ar lovi si in profiturile producatorilor de PC-uri.
Phil McKinney, directorul departamentului tehnologic al Hewlett-Packard, cel mai mare producator mondial de PC-uri, a declarat ca firma continua sa vada netbook-urile ca un dispozitiv complementar unui laptop sau desktop. "Le privim ca niste mini-produse", a adaugat el.
Ceea ce e sigur este faptul ca netbook-urile reprezinta unul din putinele lucruri bu