Reprezentantele auto brailene se numara printre cele mai afectate firme de actuala criza financiara. Obisnuiti, in ultimii ani, cu vinzari bune sau chiar foarte bune, dealer-ii auto se confrunta acum cu o cerere extrem de scazuta. "Am vindut, in lunile cele mai bune, pina la 100 de masini. In luna decembrie 2008, vinzarile au scazut la 15 unitati, iar ianuarie a inceput foarte modest. Daca anul trecut, in ianuarie, cind oricum volumul de vinzari este mai redus, ca la orice inceput de an, s-au dat 40 de masini, luna aceasta doar in cel mai favorabil scenariu am putea comercializa 15", ne-a spus Ana Maria Donosa, ofiter marketing in cadrul "Gold and Platin Danubius", reprezentanta a marcilor Opel si Chevrolet. Donosa a precizat ca, in lunile obisnuite, "Gold and Platin" vindea, in total, pina la 70 de unitati dar ca, in contextul actual, cind conditiile de creditare sint atit de drastice iar cursul euro este trecut de 4 lei, o asemenea performanta a devenit foarte greu de atins. Ca mai toti dealer-ii, si "Gold and Platin" incearca sa atraga clientii cu oferte promotionale, astfel ca, de exemplu, un Opel Astra Classic II, cu un pachet bun de echipari suplimentare, care in septembrie costa 12.000 de euro, acum costa 11.000 euro, avind exact aceleasi dotari. O astfel de oferta ar fi avut sanse sa-si atinga scopul daca dealer-ul se lupta doar cu conditiile drastice de creditare impuse de banci. Dupa ce a intrat in scena si deprecierea accentuata a leului, o scadere de pret cu 1.000 de euro a devenit insignifianta, deorece, la cursul actual, de 4,2 lei per euro, masina costa mai mult in lei, la pretul de 11.000 euro, decit costa in septembrie, cind pretul afisat era de 12.000 euro iar cursul euro se cifra in jurul valorii de 3,6 lei.
Din cauza dificultatilor generate de criza, "Gold and Platin Danubius" ar putea apela la disponibilizari de personal. "Deocamdata n