De la simplele foi neliniate dintr-un caiet cu coperţi cartonate, agendele au evoluat la adevărate „cărţi de identitate” ale posesorilor – lucrări unicat realizate de designeri. Agendele de pe piaţă se adresează unor categorii diferite de public, de la pasionaţi de artă, cunoscători de vinuri, cafegii, iubitori de carte, dar şi copiilor sau proaspetelor mămici. Gusturile cumpărătorilor de agende s-au diversificat atât de mult încât librăriile au rezervat standuri speciale pentru aceste produse. În magazine găsiţi propriul jurnal pentru acest an, şi-l puteţi alege după chip, asemănare şi profesie. În această perioadă, chiar cu reduceri între 10 şi 50%, spune Alina Jijău, de la „Cărtureşti”.
„Diverta” a ales să-şi direcţioneze oferta mai ales pe segmentul business, iar preţurile agendelor din magazinele din Plaza Mall sau de pe Bulevardul Magheru variază între 6,81 lei –agenda cu elastic, şi 76,66 lei – agenda office.
Pe site-ul www.dol.ro, platforma de vânzări online a retailerului, se găsesc nenumărate oferte de agende cu magnet – 18,33 lei, sau telefonice, cu spiră – 16,85 lei la 11X15 cm.
O agendă unicat de Dinu Bodiciu poate costa şi 200 de lei
La “Cartureşti” în Bucureşti, dar şi în Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa şi Suceava clienţii pot găsi agende Lemart cu coperţi reproducând lucrări de artă consacrate (picturi de Van Gogh, Claude Monet, Lolita Lempicka) sau agendele datate din piele (seriile Sapiens şi Scarlet).
Pentru toate vârstele…
Nu mai e nevoie să fii un mare om de afaceri pentru a avea o agendă. Graţie inventivităţii designerilor, acum, şi bebeluşii nenăscuţi pot avea propriul lor caiet de notiţe. Desenată de Tracey Clark, agenda „În aşteptarea unui copil” („Waiting for Baby”) costă 54 de lei şi este, de fapt, un jurnal al femeii însărcinate, cu pagini s