Oferta de locuinţe în ansamblurile rezidenţiale din regiunile turistice se ridică la circa 1.500 de unităţi. Preţurile mai reduse îi determină pe cumpărători să se îndrepte spre achiziţionarea unui apartament, în detrimentul unei case de vacanţă la curte. Când vine vorba de achiziţionarea unei a doua locuinţe, cei mai mulţi dintre români visează la o casă cochetă, cu o curte îngrijită, situată într-un peisaj mirific.
În destinaţiile turistice consacrate însă, preţurile ridicate fac acest vis dificil de împlinit. „Oamenii ar prefera o casă, dar, în ultimă instanţă, cumpără ceea ce îşi permit”, recunoaşte Roxana Savaliuc, expert evaluator în cadrul agenţiei MediaCity.
„Vilele de vacanţă sau casele la curte aflate în staţiuni turistice sunt preferatele românilor, dar, din cauza costurilor lunare mari la întreţinere, românii s-au reorientat spre apartamente de vacanţă în complexuri rezidenţiale noi, finalizate sau în curs de execuţie”, subliniază şi Titel Folea, director de marketing în cadrul Euroest.
2008, schimbare de direcţie pe second home
De altfel, spune reprezentantul companiei, topul opţiunilor pentru proprietăţile de vacanţă s-a modificat substanţial începând cu anul 2008. Principalul element declanşator al acestei schimbări majore de atitudine constă în consolidarea conceptului de apartament de vacanţă de către dezvoltatorii imobiliari.
Astfel, numărul de locuinţe situate în cadrul ansamblurilor rezidenţiale din regiunile turistice a ajuns la aproximativ 1.500 de unităţi, estimează Folea. Aflate în diverse stadii de execuţie, aceste proiecte sunt situate în principalele staţiuni montane, în special pe Valea Prahovei şi în Braşov, dar şi în staţiunile de pe litoral.
300.000 de euro: Vilă la munte sau la mare
Opţiunea noilor apartamente de vacanţă propusă de căt