Zece unităţi de cazare au fost inaugurate în tot atâtea mari oraşe, în 2008. Ultimul an a fost printre cei mai dinamici pentru piaţa hotelieră autohtonă. Fără excepţie, proiectele anunţate pentru 2008 au fost integral lansate. Nu mai puţin de 14 facilităţi de cazare clasificate cu 3, 4 şi 5 stele au fost inaugurate pe parcursul ultimelor 12 luni pe piaţa românească de profil.
Brandurile deja consacrate în Capitală au ales anul trecut să îşi extindă activitatea în provincie, unde au lansat 10 unităţi de cazare.
Ramada, Best Western, Golden Tulip şi Continental au deschis fiecare între două şi trei facilităţi de cazare în marile oraşe. Niciun oraş de provincie nu a reuşit să atragă mai mult de un hotel. Astfel, lanţul Ramada a afiliat în 2008 trei unităţi din provincie, la Iaşi, Cluj- Napoca şi Braşov.
Tot de trei inaugurări a avut parte şi brandul Best Western, după ce a afiliat hotelurile din Baia Mare, Hunedoara şi Zalău deţinute de compania SIF Banat. În prezent, brandul deţine în România cu 11 unităţi.
Reţeaua Golden Tulip a afiliat anul trecut două unităţi în afara Bucureştiului, una la Sibiu şi cea de-a doua pe litoral, în staţiunea Mamaia. Lanţul hotelier este prezent în patru oraşe româneşti, unde operează şase unităţi. Patru dintre acestea sunt deschise în Capitală.
Trei unităţi noi în Capitală
În Capitală, activitatea investitorilor de pe piaţa de profil a însemnat trei inaugurări de proiecte noi şi deschiderea la capacitate maximă a hotelului fraţilor Negoiţă, Rin Grand Hotel, care are în prezent 1.500 de camere destinate cazării. Cea mai aşteptată deschidere de anul trecut a fost cea a hotelului de cinci stele Radisson SAS, care a adus un aport de 424 de camere pe piaţa bucureşteană de lux.
Alte 300 de camere, de patru stele, au fost puse pe piaţă prin inaug