Scuderia Ferrari a prezentat, ieri dimineata, pe site-ul oficial, monopostul cu care va concura in sezonul 2009 al Formulei 1, care a fost denumit F60, cu referire la numarul de Campionate Mondiale disputate de echipa italiana. Scuderia italiana a precizat ca noua masina a fost elaborata tinand cont de noile reguli impuse de Federatia Internationala de Automobilism (FIA), referitor la reducerea costurilor si cresterea spectaculozitatii in F1.
In ceea ce priveste aerodinamica, ce a avut o mare importanta in ultimii ani si care a facut masinile foarte instabile, au fost facute unele modificari de grupul de lucru asamblat de catre FIA. De asemenea, aripa fata, cu un profil similar central pentru toate masinile, s-a dezvoltat in principal in parti si are o mai mare amploare ca la monopostul anterior, in timp ce aripa spate este mai inalta si mai stransa. Sistemul de suspensie si designul masinii au fost, de asemenea, revizuite pentru o distribuire mai buna a greutatii, precum si pentru a lua in considerare doua schimbari majore: utilizarea Kers (sistem de recuperare a energiei cinetice) si cauciucurile slick. Kers-ul ar trebui sa recupereze energia stocata in timpul franarilor si sa o transforme in cai putere suplimentari. Anvelopele slick ar trebui sa inlesneasca depasirile. In ceea ce priveste motorul, el ramane longitudinal si isi pastreaza puterea. Viteza maxima este de 18 mii rotatii/minut, iar obiectivul de kilometraj pentru un motor este de aproximativ 2500 kilometri. Primele teste ale noului monopost Ferrari au fost efectuate de pilotul brazilian Felipe Massa, ieri dupa-amiaza, pe circuitul de la Mugello. Sezonul 2009 al Formulei 1 va debuta pe data de 29 martie, cu Marele Premiu al Australiei de la Melbourne.
Scuderia Ferrari a prezentat, ieri dimineata, pe site-ul oficial, monopostul cu care va concura in sezonul 2009 al Formulei 1, ca