Proiectul "As soon as I open my eyes I see a film"/ "De indata ce deschid ochii vad un film", organizat de Centrul de Introspectie Vizuala Bucuresti ofera o selectie de filme produse in cine-cluburile din Split, Zagreb si Belgrad in anii 60 marcate de personalitatea unor artisti ca Mihovil Pansini, Vladimir Petek, Ivan Martinac, de video experimente din anii 70 (Sanja Ivekovic, Dalibor Martinis, Nusa i Sreco Dragan), precum si o selectie de filme ale artistului si regizorului croat Tomislav Gotovac. Evenimantul va fi deschis joi, 15 Ianuarie, ora 19.00 si se va desfasura pana in data de 14 februarie 2009.
Deschiderea evenimentului de la Bucuresti va fi insotita de o scurta prezentare a curatoarei expozitiei, Ana Janevski. Intitulata "Conflicte, politici, constructie, intimitate, obsesie", prezentarea pune in discutie situatia Muzeului de Arta Moderna din Varsovia, creat in aprilie 2005, care a devenit, inainte de finalizarea constructiei sale (planuita pentru 2014), scena unui conflict care a impartit in doua tabere comunitatea artistica, cea arhitecturala si cea politica. Muzeul ocupa in acest moment un spatiu temporar in Varsovia (un fost magazin de mobila intr-un bloc de apartamente) si functioneaza ca o platforma pentru proiecte interdisciplinare experimentale, colaborative si bazate pe proces, lasand loc unor noi directii in practica muzeala si curatoriala.
Expozitia "As soon as I open my eyes I see a film"/ "De indata ce deschid ochii vad un film" organizata de Muzeul de Arta Moderna din Varsovia in aprilie-iunie 2008 a explorat directiile critice si ale noilor media in productiile artistice din Iugoslavia anilor 60 si 70.
Punctul de pornire al expozitiei "As soon as I open my eyes I see a film"/ "De indata ce deschid ochii vad un film" a fost reflectarea fenomenului filmului (neconventional, experimental, underground, altern