Femeile prefera continuturile publicitare in care se pot regasi din punctul de vedere al varstei, siluetei si statutului social si critica reclamele care prezinta modele excesiv de slabe sau foarte tinere, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici, informeaza Media Guardian. Industria publicitatii se bazeaza pe continuturi care ilustreaza femei inalte, foarte slabe si in generale foarte tinere, lucru care a atras critici atat din partea feministelor, cat si din partea asociatiilor de sanatate.
Insa, potrivit unui nou studiu realizat de cercetatorii britanici, acest tip de reclame nu doar ca nu se bucura de popularitate in randul femeilor, dar pot genera si instabilitate financiara pentru companiile care le produc. Studiul, care a fost caracterizat ca fiind primul ce are la baza un sondaj despre atitudinea consumatoarelor, afirma ca femeile reactioneaza mai bine la reclamele in care protagonistele dezvaluie ceva din experienta si personalitatea lor. Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 2.000 de femei din Marea Britanie, Statele Unite, China, India, Brazilia, Kenya si Iordania.
"Companiile nu pot pur si simplu sa prezinte niste modele cu forme proeminente. In general, oamenii au o reactie favorabila fata de brandurile care folosesc modele care reprezinta varsta, silueta si statutul social al publicului tinta. Nu este suficient sa ilustrezi o singura componenta similara cu una a publicului tinta. Oamenii vor sa vada ceva care sa ii reprezinte in totalitate", a declarat Ben Barry, initiatorul studiului la Facultatea de Economie din cadrul Universitatii Cambridge.
In sectorul modei si al produselor de lux, se practica inca publicitatea aspirationala, care prezinta un model tanar, cu o silueta perfecta, in pofida numeroaselor campanii care au denuntat aceste continuturi publicitare ca fiind rasiste si nesanato