Distribuitorul de alimente Serpico vizeaza cresterea afacerilor cu 10% in acest an fata de 2008, pana la aproximativ 10 mil. euro, insa se asteapta la un an greu pe piata de profil din cauza dificultatilor in obtinerea creditelor bancare.
"In conditii de criza financiara, cash flow-ul devine foarte important si estimam ca poate pune probleme pe termen scurt: presiunea de lichiditate vine din ambele parti, furnizori si clienti; de aceea, este foarte important ca bancile partenere sa poata acorda finantari suplimentare in cazul in care va fi nevoie", a afirmat Gabriela Simion, asociat al Serpico Trading.
In conditiile incetinirii dezvoltarii pietei de bunuri de larg consum sau chiar aparitiei primelor scaderi in consum, controlul costurilor devine prioritatea companiilor de distributie in acest an.
"In ultima perioada, eforturile noastre au fost directionate catre extindere, iar pentru perioada urmatoare, dat fiind noile conditii economico-financiare, vom avea o abordare intensiva in scopul consolidarii. Ne-am propus optimizarea afacerii printr-un focus mai mare pe costuri, cash-flow si o sortimentatie bazata pe nevoile pietei", a mai spus Simion.
Serpico a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 9 mil. euro, in crestere cu 30% fata de valoarea raportata in 2007. Compania a finalizat anul trecut o investitie de 2 mil. euro intr-un depozit cu temperatura controlata cu o capacitate de 1.000 de tone, situat in Otopeni. Printre furnizorii Serpico se numara companiile Bonduelle, Argus sau Dr. Oetker.
Serpico Trading este o afacere infiintata in anul 1993 de sotii Simion.
Pe piata romaneasca, cele mai mari companii de distributie a alimentelor la temperatura controlata sunt detinute de investitori locali, acestea fiind Macromex - controlata de Dan Minulescu - si Whiteland - al carei actionar majoritar este australianul James Kodor, stabi