Piata publicitatii TV va scadea cu 10-15 la suta in 2009, de la 340-350 de milioane la 300-310 milioane de euro, a afirmat vicepresedintele de sales & marketing al Antenei 1, Laurentiu Ionete, la Intalnirea Media HotNews.ro de miercuri, 14 ianuarie 2008. Invitatul lui Iulian Comanescu a adaugat ca mai afectata de criza economica va fi presa scrisa, pentru care ar putea fi vorba de scaderi de 20-25% ale veniturilor din publicitate, in timp ce pe piata de outdoor vom asista la "jale mare", adica diminuari de aproximativ 35%.
Dupa discutia online, Ionete a acordat un interviu in studioul HotNews.ro
Descarca interviul in format MP3
Vezi, la finalul articolului, cateva inregistrari video din timpul interviuluiMai favorizat, dupa Ionete - care conduce si CLIR Media, regia responsabila cu vanzarile de reclama pentru o mare parte din asset-urile grupului Voiculescu - ar putea fi internetul, caracterizat prin "sperante" de crestere de 20-25%.
Ionete considera ca a venit momentul estimarilor precise legate de criza si piata publicitatii: „Avem legaturi in piata, stim care sunt in principiu asteptarile sau bugetele pe care clientii nostri le investesc, avem propriile studii.” Ceea ce se vede intr-un mare grup media precum cel controlat de familia Voiculescu este relevant pentru intreaga piata.
Corectii la aceste estimari ar mai putea avea loc in martie, cand vor fi finalizate 60-70 la suta din deal-urile cu marii clienti multinationali, care dau in cea mai mare parte dinamica pietei.
Laurentiu Ionete a mai dezvaluit veniturile din publicitate realizate de Antena 1 in 2008. Cel mai important canal al familiei Voiculescu a incasat peste 60 de milioane de euro in 2009, iar CLIR Media, regia condusa de Laurentiu Ionete, care vinde televiziunile si o mica parte din celelalte medii a realizat aproximativ 80 de m