Presedintele Traian Basescu a catalogat Transporturile drept cel mai slab minister, incapabil sa acceseze fondurile de infrastructura puse la dispozitie de UE pentru perioada 2007-2013. Pana in 2015, Romania poate sa primeasca fonduri structurale de 4,56 miliarde euro pentru infrastructura de transport. Radu Berceanu si Ludovic Orban, ultimii doi ministri ai Transporturilor, se acuza reciproc de ineficienta. "In 2009 avem o alocare de 650 milioane euro. Ei isi programasera sa traga 200 milioane euro si la o verificare mai atenta am observat ca si acelea erau cu probleme. (…) Mi-e teama ca o sa trag si eu zero fonduri in 2009, pentru ca nu stiu ce derogari si prelungiri a facut deja Orban", a declarat diplomatic ministrul Radu Berceanu.
In acest timp, raportat la suprafata tarii, Romania are printre cei mai putini kilometri de autostrada din Europa. Romania detine si recordul pentru cel mai scump kilometru de autostrada european: pentru tronsonul Comarnic-Brasov se vor plati 3,3 miliarde euro raportat la 58 de kilometri de drum, ceea ce inseamna o medie de 57 milioane euro pe kilometru.
Principalul proiect major de acest fel aflat in lucru, Autostrada Transilvania, alocat in conditii controversate americanilor de la Bechtel, este in prezent inghetat. Dupa ce a pompat mai bine de o jumatate de miliard de euro in schimbul a doar cinci kilometri de autostrada, statul roman se cearta cu constructorul american pe tema finantarii. Americanii au anuntat ca-si vor trimite aproape toti angajatii in somaj, statul capatand astfel o noua povara, cea a platii ajutoarelor sociale pentru noii someri (in cuantum de un milion de lei pe luna).
Presedintele Traian Basescu a declarat luni, inainte sa plece la Bruxelles pentru intalnirea cu Jose Manuel Barosso, ca Ministerul Transporturilor este codasul tarii la accesarea fondurilor europene. "Va rog sa