Amway Romania Marketing, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala a vanzarilor directe de cosmetice si suplimente alimentare, inregistreaza costuri in crestere ca urmare a deprecierii monedei nationale, situatie care determina o analiza serioasa asupra ajustarii preturilor.
"Impactul acestor schimbari de costuri asupra preturilor va fi in functie de evolutiile viitoare ale monedei. Deocamdata analizam si vom vedea in curand daca vom mari preturile produselor sau nu", a declarat pentru ZF George Popescu, branch managerul Amway Romania, care este optimist insa cand vine vorba de cresterea in continuare a pietei de cosmetice.
Compania a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 137 milioane de lei (37,2 milioane de euro), in crestere cu peste 15% comparativ cu anul anterior, o componenta importanta fiind perioada sarbatorilor de iarna.
"Lunile de dinaintea sarbatorilor si de sarbatori, adica perioada din noiembrie pana in martie, aduc vanzari foarte bune. Diferentele fata de acelasi interval din 2007 au variat intre 10% si 20%", spune Popescu.
Rezultatele obtinute de Amway s-au apropiat de nivelul estimat anterior de conducerea companiei, care astepta o cifra de afaceri de pana la 140 de milioane de lei (38,5 de milioane de euro).
Pentru anul in curs, planurile au fost deja facute- investitii de 300.000 de euro in IT si intr-o sala de training pentru intreprinzatorii Amway si afaceri in crestere cu 10% pana la 15% fata de 2008. Asta inseamna ca 2009 ar putea aduce companiei peste 160 de milioane de lei, lansarea unor noi game de cosmetice si suplimente alimentare fiind principalul element care va contribui la evolutia afacerii.
In prezent, Amway dispune de aproximativ 50.000 de distribuitori la nivel local si comercializeaza in sistem multi-level-marketing aproximativ 1.000 de produse pe diverse segmente, cea mai mare pon