Numărul anunţurilor postate pe site-urile de joburi în ultimele două luni ale anului trecut a scăzut cu aproape 20% faţă de aceeaşi perioadă din 2007. Criza economică îi aduce cu picioarele pe pămånt pe cei care s-au hazardat să prevadă o dublare a acestei pieţe în 2009. Au trecut doar cåteva luni de cånd piaţa muncii a fost cuprinsă de panică, iar reprezentanţii marilor companii s-au întrecut în declaraţii pesimiste, de tipul „vom îngheţa proces
Numărul anunţurilor postate pe site-urile de joburi în ultimele două luni ale anului trecut a scăzut cu aproape 20% faţă de aceeaşi perioadă din 2007. Criza economică îi aduce cu picioarele pe pămånt pe cei care s-au hazardat să prevadă o dublare a acestei pieţe în 2009.
Au trecut doar cåteva luni de cånd piaţa muncii a fost cuprinsă de panică, iar reprezentanţii marilor companii s-au întrecut în declaraţii pesimiste, de tipul „vom îngheţa procesul de angajare“ sau „la nevoie, vom recurge la disponibilizări“. Evoluţia site-urilor de joburi, instrumentul de recrutare care se bucură de cea mai mare popularitate în råndul specialiştilor romåni în resurse umane, arată că situaţia nu este chiar atåt de sumbră. Totuşi, scăderea cu o cincime, în numai două luni, a veniturilor provenite din publicarea de anunţuri de angajare (în condiţiile în care acest segment reprezintă circa 90% din veniturile acestor portaluri) arată că previziunile conform cărora piaţa de recrutare online va depăşi zece milioane de euro în 2009, faţă de cele cinci milioane, la cåt era estimată în 2007, au fost mult exagerate. Există voci care afirmă că cifrele de afaceri ale firmelor de profil nu vor trece de valorile înregistrate în 2004-2005.
Cu 75% mai puţine locuri de muncă afişate
Campioane la scăderi nu au fost nici imobiliarele, nici construcţiile sau sectorul bancar: cel mai de sus a căzut domeniul Software/Tehnologii, care, î