Grupul german Metro, cel mai mare jucator din comertul local, a avut anul trecut vanzari de aproximativ 2,3 mld. euro in Romania, dupa ce in 2007 afacerile acestuia au ajuns foarte aproape de 2 mld. euro, potrivit estimarilor ZF pe baza aportului pietei romanesti la cifra de afaceri a grupului realizata in Europa de Est.
Romania a fost in 2008 prioritatea expansiunii diviziei de hipermarketuri Real: din cele 14 hipermarketuri inaugurate la nivel mondial de Metro in 2008, sase sunt localizate pe piata locala, se arata intr-un raport prezentat ieri de grupul german. Investitiile de aproximativ 150 mil. euro in expansiunea celor doua retele operate in Romania, Metro Cash & Carry si Real, au mentinut astfel Metro pe pozitia de lider in comertul local in 2008, pe o piata pe care numarul retailerilor cu afaceri de peste un miliard de euro creste de la un an la altul. Pozitia grupului Metro ar fi fost amenintata serios anul trecut de catre competitorul sau direct Rewe Group, daca acesta nu ar fi mizat in ultimii trei ani pe segmentul hipermarketurilor. Prin investitii totale in extindere de 425 mil. euro, divizia Real Hypermarket a ajuns sa reprezinte in mai putin de trei ani circa un sfert din afacerile locale ale Metro.
De cealalta parte, grupul Rewe, al doilea mare jucator din comertul local, cu diviziile Selgros, Penny Market si Billa, si-a diminuat in 2008 valoarea investitiilor in expansiunea locala cu 30 mil. euro. Acest lucru ar putea incetini cresterea afacerilor sale, care in 2007 au trecut de 1,3 mld. euro. La randul sau, pozitia lui Rewe este amenintata de retailerii Carrefour si Kaufland; acestia sunt, potrivit estimarilor, nou-intratii in "clubul miliardarilor" din comertul romanesc in 2008. Carrefour a raportat pe 2007 afaceri de 866 mil. euro, iar Kaufland 641 mil. euro.
Grupul german Metro, cel mai mare jucator din comertul l