Peste doua treimi din zborurile operate de pe aeroportul Baneasa din Capitala se indreapta catre cele doua tari latine; cel putin un milion de pasageri pleaca anual din Bucuresti catre Spania si Italia; cursele din Bucuresti catre cele doua piete cheie reprezinta o piata de peste 100 mil. euro.
Romanii plecati la munca in strainatatate si apetitul crescut pentru calatorii au determinat in ultimii ani dezvoltarea celor mai puternice destinatii de pe piata aeriana locala - Spania si Italia.
Din cele 700 de zboruri care decoleaza saptamanal de pe aeroportul Henri Coanda din Capitala circa 12% sunt catre Spania si Italia, in timp ce de pe aeroportul Baneasa, de pe care se opereaza 150-160 de zboruri saptamanale, circa 70% dintre avioane se indreapta catre cele doua tari latine. Astfel 200 de avioane pleaca saptamanal din Capitala catre Spania si Italia.
"Saptamanal pleaca spre Spania 42 de curse, iar spre Italia 43, capacitatea oferita pe cele doua destinatii fiind de 6.500, respectiv 6.150 de locuri", au spus reprezentantii aeroportului Henri Coanda din Capitala.
Capacitatea disponibila inseamna, la un grad de ocupare de 80%, un numar de 480.000 de pasageri care pleaca din Bucuresti catre Spania si Italia, numai de pe aeroportul Otopeni. Totodata, din cei 600.000 de pasageri care pleaca anual cu avionul de pe aeroportul Baneasa peste 420.000 aleg una dintre cele doua tari, potrivit calculelor ZF, care pornesc de la ponderea de peste 70% detinuta de aceste destinatii in numarul total de zboruri saptamanale.
Zborurile din Spania si Italia contribuie cel mai mult la afacerile celui mai mare operator traditional de pe piata, TAROM, impulsionand pe de alta parte si expansiunea operatorilor low-cost precum Blue Air, Wizz Air, MyAir sau easyJet.
Spania si Italia au devenit astfel cea mai mare miza a companiilor aeriene, numai din zboru