Magazinele de lux de pe principalele două artere comerciale din Capitală vor trebui să facă faţă unei scăderi a pieţei cu 15%-20%, situaţie ce determină deja relocarea lor fie în centre comerciale, fie în alte zone unde chiriile sunt mai mici. Jucătorii din încă modesta industrie locală a luxului şi-au împărţit, anul trecut, o piaţă de 150 de milioane de euro şi pe care investiţiile s-au cifrat la cel puţin 15 milioane de euro. Cea mai importantă (800.000 de euro) a fo
Magazinele de lux de pe principalele două artere comerciale din Capitală vor trebui să facă faţă unei scăderi a pieţei cu 15%-20%, situaţie ce determină deja relocarea lor fie în centre comerciale, fie în alte zone unde chiriile sunt mai mici.
Jucătorii din încă modesta industrie locală a luxului şi-au împărţit, anul trecut, o piaţă de 150 de milioane de euro şi pe care investiţiile s-au cifrat la cel puţin 15 milioane de euro. Cea mai importantă (800.000 de euro) a fost realizată de Mengotti, care a deschis un magazin multibrand pe Calea Victoriei (Prada, Fendi, Dolce & Gabanna), de pe urma căruia sunt aşteptate vånzări de două milioane de euro.
Criza financiară şi nivelul ridicat al chiriilor spaţiilor comerciale potrivite acestui gen de business (cifrate între 100 şi 220 de euro/mp lunar), care plasează Capitala pe locul 30 în topul oraşului cu cele mai scumpe artere comerciale din lume, au determinat deja primele retrageri din piaţă.
Creatoarea de modă Romaniţa Iovan a renunţat la franciza Escada Couture, acuzånd costurile extrem de ridicate ale chiriilor. Amplasat pe Calea Victoriei, magazinul a fost deschis în toamna anului 2002, în urma unei investiţii iniţiale de peste 200.000 de dolari. În prezent, grupul de modă Escada, fondat în 1976 la München, deţine o reţea formată din 194 de magazine proprii şi 226 în franciză, în 60 de ţări.
Din acelaşi motiv, alţi retail