Producatorul apei minerale Biborteni, cu afaceri de 12 mil. euro anul trecut, se asteapta la scaderi de vanzari sau chiar la stagnarea acestora in 2009 fata de anul anterior, pe fondul problemelor care au aparut recent in lantul de distributie a produselor.
"Imbuteliatorii de apa minerala pot fi afectati de problemele distribuitorilor si ale magazinelor traditionale care nu mai au bani pentru comenzi sau, mai rau, au intrat in incapacitate de plata din cauza inghetarii liniilor de credite", spune Madalin Simion, brand managerul Biborteni.
Turbulentele din sistemul financiar ii scot de pe piata pe micii distribuitori care nu dispun de lichiditati. Numarul companiilor de profil intrate in insolventa a crescut in ultimele luni, potrivit datelor din piata.
Presiunea pe lichiditati ar putea face ca multi imbuteliatori de apa sa-si inchida afacerile in 2009, este de parere Simion.
"Marile companii nu sunt ferite de aceste probleme, ci dimpotriva: jucatorii mari au si datorii mari la banci", mai spune managerul.
La finele anului trecut, imbuteliatorul apei Biborteni anunta ca a pus in stand by o investitie de 7 mil. euro in fabrica de la Covasna, din lipsa de finantare. Proiectul avea ca termen de finalizare sfarsitul lui 2008 sau 2009 si avea ca scop dublarea capacitatii de productie de apa a companiei, care in prezent este de 80 de milioane de litri anual.
Producatorul, cu afaceri de circa 12 mil. euro la nivelul anului trecut, a inregistrat o incetinire a cresterii vanzarilor in a doua jumatate a lui 2008, pe fondul inrautatirii conditiilor economice.
Compania estimeaza o crestere de 10% in 2008, comparativ cu anul anterior.
"Nu stiu daca putem vorbi de cresteri de vanzari in acest an, cel mult vor fi dinamici pozitive pe anumite segmente", afirma Simion.
Compania si-a planificat si pentru acest an lansari de produ