Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) s-a declarat impotriva suspendarii actualei forme a taxei auto, pentru ca aceasta reprezinta un mod de sprijinire a industriei auto din Romania, la fel cum si guvernele altor tari europene sustin industria de profil prin alocarea de fonduri ce se ridica la miliarde de euro. Anuntul noului Guvern ca doreste suspendarea taxei a determinat in opinia APIA un fenomen de asteptare in randul cumparatorilor din piata auto, ceea ce este da
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) s-a declarat impotriva suspendarii actualei forme a taxei auto, pentru ca aceasta reprezinta un mod de sprijinire a industriei auto din Romania, la fel cum si guvernele altor tari europene sustin industria de profil prin alocarea de fonduri ce se ridica la miliarde de euro.
Anuntul noului Guvern ca doreste suspendarea taxei a determinat in opinia APIA un fenomen de asteptare in randul cumparatorilor din piata auto, ceea ce este daunator nu numai producatorilor, ci si importatorilor, clientilor si statului, pentru ca toata lumea asteapta decizia autoritatilor iar din moment ce nu se mai vand autovehicule, nici statul nu mai incaseaza taxe.
(Video: Constantin Stroe, presedinte ACAROM / vicepresedinte Dacia)
UPDATE:
"Industria auto plateste un TVA de circa doua miliarde de euro statului roman, la care se adauga inca 130 de milioane de euro, bani proveniti din impozitul pe profit", a declarat presedintele APIA, Ernest Popovici.
Acesta a precizat ca sectoru auto contribuie cu 10,7 miliarde de euro, adica 8,5% din PIB-ul Romaniei. Reprezentantul APIA a precizat si ca impactul suspendarii taxei auto ar fi
* de ordin social, prin pierderea a pana la 4.000 de locuri de munca la Dacia
* la nivelul bugetului de stat, care va pierde a