Fosta conducere a CN Administraţia Canalelor Navigabile SA, în frunte cu Ovidiu Cupşa, a pus la cale reabilitarea sistemului de semnalizare de navigaţie pe cele două canale: Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari.
Proiectul a fost pus cap la cap de către societatea Transproiect 2001, firmă cu renume mai ales în Capitală. Având ca acţionari SC Iptana SA şi o listă de 334 de persoane fizice, Transproiect este autorul celebrului studiu de mediu pentru pasajul Basarab din Bucureşti. Anul 2006 a fost unul foarte bun pentru societatea bucureşteană care a făcut documentaţia privind extinderea şi modernizarea Aeroportului Sibiu. În acelaşi an, Transproiect 2006 a întocmit şi proiectul pentru amenajarea complexă pentru atenuarea viiturilor şi refacerea plajei şi falezei din Costineşti, despre care organizaţia Oceanic Club ar fi spus că este superficial. Tot în 2006, CN ACN-ul a fost beneficiarul unui proiect, întocmit de aceeaşi societate, pentru un front de aşteptare pentru formare-desfacere a convoaielor la confluenţa canalelor. Lucrarea a costat 170.000 de lei fără TVA. În 2007, Transpoiect 2001 a făcut studiul privind impactul asupra mediului pentru proiectul ce privea protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc. Beneficiar: Ministerul Mediului. Alţi 47.000 de lei, altă distracţie.
Prognoza, în creştere
În ceea ce priveşte noua lucrare a ACN-ului, putem spune că va fi executată în nouă luni. Documentaţia privind obţinerea acordului de mediu ne arată că, zilnic, Canalul Dunăre - Marea Neagră este tranzitat, în medie, de 23 convoaie pe tronsonul Cernavodă - Medgidia, 25 de convoaie pe Medgidia - Basarabi şi 21 pe Basarabi -Agigea, iar prognoza de trafic pe următorii 10 ani arată o creştere cu 15% „De-a lungul canalului au avut loc accidente, majoritatea uşoare, cu avarieri în special în zonele ecluzelor