Specialistii in resurse umane spun ca in viitor tot mai multe activitati vor putea fi efectuate de la domiciliu. Slujbe precum psiholog, terapeut, specialist in recrutare, traducator, agent de asigurare, vanzator prin telefon pot fi practicate si din fotoliul locuintei.
In contextul crizei financiare, cand companiile incearca sa se gandeasca la tot mai multe solutii pentru a economisi, munca de acasa, acolo unde este posibila, reprezinta o varianta de reducere a chletuielilor demna de luat in seama. De altfel, specialistii in resurse umane prevad ca, in viitor, tot mai multe activitati vor fi efectuate de la domiciliu.
Daca se prelungeste si se adanceste criza, afirma head-hunterul George Butunoiu, "multe firme vor fi obligate sa ia in calcul lucrul in mai multe schimburi, ca sa eficientizeze spatiul de la birou, caldura din timpul serii/noptii sau pierderea timpului in trafic".
Blocajele din trafic, in special in Capitala, constituie un bun motiv pentru ca angajatii sa stea acasa sa lucreze si sa nu mai piarda vremea cu drumul pana la serviciu. "Ne asteptam sa creasca procentul profesiilor ce vor fi prestate de acasa nu atat sub presiunea crizei, ci a timpului alocat transportului. Uneori acesta dureaza ore, ce ar putea fi alocate studiului pentru dezvoltarea profesionala, odihnei, prietenilor, familiei", spune Marian Manolache, business development manager la compania de resurse umane Skill Team.
Activ, dar la distanta de serviciu
Accesul la Internet, platformele soft, transferul de date, e-mailul, chat-ul, videochat-ul, telefonul mobil, videotelefonul, spune Marian Manolache, au creat conditii tehnice de lucru de oriunde din lume pentru foarte multe profesii. Practic, astazi sunt putine joburi care nu se mai pot face de la distanta, pentru ca noile tehnologii aparute creeaza continuu conditii pentru asta.
"Astazi ma