Circa 100.000 de salariaţi din cei 220.000 care lucrează în sectorul auto riscă să devină şomeri. Tot la jumătate s-a redus şi estimarea numărului de maşini ce vor fi vândute în 2009. Cel mai tare suferă Dacia, unde luna aceasta comenzile au scăzut cu 400%. Producătorii cer facilităţi fiscale, reducerea impozitului pe profitul reinvestit şi amânarea unor plăţi de TVA şi majorarea subvenţiilor.
Situaţia critică în care se află industria auto determină producătorii de maşini să ia măsuri de urgenţă: reducerea producţiei, trimiterea salariaţilor în şomaj tehnic, închiderea unor reprezentanţe, dar şi scăderea preţurilor de vânzare a autoturismelor.
Circa 100.000 de angajaţi din cei 220.000 care lucrează în sectorul auto din România riscă să rămână fără locuri de muncă pe fondul crizei economice şi a scăderii cu 50% a vânzării de maşini noi, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. "Situaţia e critică atât la nivelul general al pieţei, cât şi la importatori şi la producătorii de componente. Piaţa maşinilor noi e dimensionată pentru un volum anual de vânzări de 300.000 de unităţi, dar e posibil ca anul acesta să se vândă 150.000 de maşini, astfel că există riscul pierderii a 100.000 de locuri de muncă", spune Brent Valmar, vicepreşedintele APIA.
Uzina Dacia este cea mai lovită. Luna aceasta, comenzile înregistrate de Dacia au scăzut cu 75%, ajungând de la 200 la 50 de unităţi pe zi. Această situaţie a determinat conducerea fabricii să suspende activitatea din nou în perioada 26 ianuarie – 8 februarie. Mai mult, dacă situaţia se înrăutăţeşte şi cererea continuă să scadă, conducerea Dacia ia în calcul oprirea activităţii în următoarele două luni. Producţia Dacia a mai fost oprită în total timp de aproximativ o lună, în mai multe zile din octombrie, noiembrie, decembrie 2008 şi ianuarie 2009. "Dacă pi