Noul XK prezentat oficial la salonul de la Detroit păstrează linia sport caracteristică a Jaguar dar se remarcă printr-o tehnologie de cel mai înalt nivel. Disponibil în variante Coupe şi Convertible, Jaguar XK este un exemplu de construcţie puternică, inginerie ridicată la nivelul de artă şi o remarcabilă dinamică la şofat. Noul model intrat în familia Jaguar încununează experienţa de 60 de ani a companiei în crearea de maşini sport performante. Pregătit pentru anul 2010, noul XK va debuta pe şosele din vara acestui an. Dotat cu numeroase elemente de siguranţă şi protecţie la impact, noul Jaguar se înscrie în tendinţele mondiale de economisire a combustibilului şi reducere a emisiilor de CO2.
Elegant, puternic şi complex, noul model este echipat un un motor V8 de 5 litri şi una dintre cele mai sofisticate transmisii de pe piaţă în şase viteze, controlată electronic, care permite o accelerare mai rapidă şi un control dinamic mult mai bun. Butonul pentru comanda cutiei de viteze automate este o noutate pentru acest model, fiind preluat de limuzina XK. „Pantera” are 385 CP şi 515 N, iar versiunea XKR cu compresor mecanic duce sub capotă 510 CP şi 625 Nm. Viteza maximă este de 250 km/ oră, iar consumul este destul de bun pentru o maşină sport, de 9.3 litri/ 100 km. Ca design, Jaguarul a suferit o schimbare a părţii frontale, care este mai agresivă. Per ansamblu, alte schimbări estetice sunt destul de discrete, stopurile cu LED şi detaliile cromate fiind singurele care se evidenţiază. Jaguar XK cu noile îmbunătăţiri a devenit un competitor puternic pentru Seria 6 de la BMW. (E.H.)
Noul XK prezentat oficial la salonul de la Detroit păstrează linia sport caracteristică a Jaguar dar se remarcă printr-o tehnologie de cel mai înalt nivel. Disponibil în variante Coupe şi Convertible, Jaguar XK este un exemplu de construcţie puternică, inginerie ridicată la nivel